Sorge um GM?
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Re: Sorge um GM?
Anhörung zur Rettung der US-Autobauer: CEOs von GM, Ford und Chrysler fliegen mit Privatjet nach Washington
Welche Ironie. Die Vorstandsvorsitzenden der drei großen Automobilkonzerne GM, (News/Aktienkurs) Ford und Chrysler flogen gestern mit Privatjets nach Washington, um dort nach Steuergeldern für die Rettung ihrer Unternehmen zu fragen.
„Es ist eine bittere Ironie Luxus-Privatjets nach Washington D.C. fliegen zu lassen, aus denen Leute entsteigen, die ihre Hand aufhalten und erzählen, dass sie jetzt Kosten einsparen und rationalisieren müssen“, entzürnt sich der republikanische Abgeordnete Gary Ackerman laut CNN. Er fügt hinzu: „Hätte man die nicht einfach auf erste Klasse in einem Linienflug herunterstufen können? Das hätte und zumindest den guten Willen signalisiert.“
Die Vorstandschefs Alan Mulally von Ford, (News/Aktienkurs) Robert Nardelli von Chrysler und Richard Wagoner von GM ersuchen zusammen 25 Milliarden US-Dollar zur Stützung ihrer in Schieflage geratenen Autobauer.
Der republikanische Abgeordnete Brad Sherman fragte gestern zu Beginn der Anhörung, welche der Anwesenden Vertreter der Autoindustrie mit kommerziellen Airlines anreist sei. Keiner meldete sich. Sherman fragte anschließend, ob denn jemand bereit wäre, seinen Privatjet zu verkaufen und noch heute mit kommerziellen Airlines zurückzufliegen. Erneut ging keine Hand nach oben.
(© BörseGo AG 2007 - http://www.boerse-go.de, Autor: Stanzl Jochen, Redakteur)
Welche Ironie. Die Vorstandsvorsitzenden der drei großen Automobilkonzerne GM, (News/Aktienkurs) Ford und Chrysler flogen gestern mit Privatjets nach Washington, um dort nach Steuergeldern für die Rettung ihrer Unternehmen zu fragen.
„Es ist eine bittere Ironie Luxus-Privatjets nach Washington D.C. fliegen zu lassen, aus denen Leute entsteigen, die ihre Hand aufhalten und erzählen, dass sie jetzt Kosten einsparen und rationalisieren müssen“, entzürnt sich der republikanische Abgeordnete Gary Ackerman laut CNN. Er fügt hinzu: „Hätte man die nicht einfach auf erste Klasse in einem Linienflug herunterstufen können? Das hätte und zumindest den guten Willen signalisiert.“
Die Vorstandschefs Alan Mulally von Ford, (News/Aktienkurs) Robert Nardelli von Chrysler und Richard Wagoner von GM ersuchen zusammen 25 Milliarden US-Dollar zur Stützung ihrer in Schieflage geratenen Autobauer.
Der republikanische Abgeordnete Brad Sherman fragte gestern zu Beginn der Anhörung, welche der Anwesenden Vertreter der Autoindustrie mit kommerziellen Airlines anreist sei. Keiner meldete sich. Sherman fragte anschließend, ob denn jemand bereit wäre, seinen Privatjet zu verkaufen und noch heute mit kommerziellen Airlines zurückzufliegen. Erneut ging keine Hand nach oben.
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Re: Sorge um GM?
naja vielleicht haben die Privatjets nen zu hohen wertverlust
Das lohnst sich dann nicht merh zu verkaufen 


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Re: Sorge um GM?
Das wird ganz bestimmt sogar im Ernst so sein und es ist sicher preiswerter, wenn die zu Mehreren fliegen. Aber wenn ich gerade mal zum Betteln gehe, dann muss ich auch meinen Bettleranzug tragen.tobi hat geschrieben:naja vielleicht haben die Privatjets nen zu hohen wertverlustDas lohnst sich dann nicht merh zu verkaufen

Die wären besser getrampt und deshalb später eingetroffen

Re: Sorge um GM?
Naja, dann kann man aber auch wieder nur sagen: Geld geht dahin, wo schon Geld ist.
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Re: Sorge um GM?
Nimm mir doch nicht alle Hoffnung auf ein Leben mit Geld!achim1000 hat geschrieben:Naja, dann kann man aber auch wieder nur sagen: Geld geht dahin, wo schon Geld ist.
Re: Sorge um GM?
hummer4all hat geschrieben: Nimm mir doch nicht alle Hoffnung auf ein Leben mit Geld!
Mach Dir keine Sorgen! Ganz kann Achims Spruch ja nicht stimmen - die haben ja kein Geld mehr... Naja in Wirklichkeit schwimmen die vier Manager im Geld. Das ist aber in "meiner" Company genauso...

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Re: Sorge um GM?
Moin alle!
GM geht also in die Insolvenz. Radio Bonn Rhein Sieg meldet, dass aber Hummer angeblich verkauft worden ist. Näheres soll im Laufe des Tages bekannt werden.
Schaun mer mal!
GM geht also in die Insolvenz. Radio Bonn Rhein Sieg meldet, dass aber Hummer angeblich verkauft worden ist. Näheres soll im Laufe des Tages bekannt werden.
Schaun mer mal!
Re: Sorge um GM?
Das könnte ja dann endlich die Lösung für unser Garantieproblem werden.hummer4all hat geschrieben:... dass aber Hummer angeblich verkauft worden ist....
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Re: Sorge um GM?
Mal unabhängig von Garantieleistungen, wäre es schön, wenn die Ersatzteilversorgung damit wenigstens gesichert würde.
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Re: Sorge um GM?
Ersatzteilversorgung ist immer gewährleistet.hummer4all hat geschrieben:Mal unabhängig von Garantieleistungen, wäre es schön, wenn die Ersatzteilversorgung damit wenigstens gesichert würde.

Nach dem "Aus" eines Produktes oder einer Marke stehen die Teileanbieter schon schlange um sich die Rechte einzuheimsen.
Also keine Sorge, wenn Ihr was braucht könnt Ihr auch gerne bei mir über Dallas bestellen.

Gruß Eichi
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Ein Egoist ist ein Mensch,
der nur zuhört, wenn er selbst redet.
http://www.Cars-Unlimited.de
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Re: Sorge um GM?
Danke für die Info und Danke für das Angebot!Eichi hat geschrieben: Ersatzteilversorgung ist immer gewährleistet.Genau wie in Europa werden Ersatzteile in den Staaten meist auch direkt vom Teilehersteller verkauft. Einzige Engstelle könnten Teile werden, die ausschließlich für die Hummer gedacht waren, z.B. Bodyteile.
Nach dem "Aus" eines Produktes oder einer Marke stehen die Teileanbieter schon schlange um sich die Rechte einzuheimsen.
Also keine Sorge, wenn Ihr was braucht könnt Ihr auch gerne bei mir über Dallas bestellen.
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Re: Sorge um GM?
Hier der aktuelle Stand. Quelle hummerguy.net
Filed under: Hummer News — admin @ 10:53 am
Below you will find a HUMMER Announcement Q & A designed to help customers and dealers sort through the announcement and what it means. Interesting points: HUMMER Headquarters will be based in the United States, and verbiage hints that H1 won’t be brought back - but never say never. Click “more” for the Q & A.
What was announced today?
A: General Motors announced today that it has entered into a memorandum of understanding (MoU) with a potential buyer for HUMMER. This agreement will allow HUMMER to maximize its potential as a premium global off-road brand through capital investments in new innovative off-road vehicles with improved efficiency and alternative fuel powertrains, and diesels.
For GM, it’s an important milestone in the company’s restructuring efforts focused on profitability and long-term sustainability.
This transaction will also secure more than 3,000 jobs directly related to HUMMER in the U.S. in terms of engineering, manufacturing and dealerships, and between 8,000 and 10,000 industry-related jobs overall.
What is a “memorandum of understanding” or MoU?
A: A memorandum of understanding is a non-binding agreement between GM and the buyer which outlines the principal deal points of the proposed transaction.
What will be included in the sale?
A: The brand sale will include the assignment of ownership in HUMMER trademarks, trade names and trade dress; ownership in design and shape of current and future models; assignment of ownership in HUMMER related domain names and advertising tag lines; and a license to HUMMER-related intellectual property.
Will the sale include HUMMER military technology?
A: No. The transaction does not involve any military technology or military vehicles.
How much cash is GM receiving for the HUMMER brand?
A: Financial and other terms of the proposed transaction are not being released at this time.
Who is purchasing the brand?
A: Under terms of the MoU, GM is currently not permitted to release that information. However, regardless of who is investing in the brand, the proposed agreement will enable us to continue the brand’s evolution, while providing the capital for future product investments to secure HUMMER’s position as a responsible, premium off-road vehicle brand.
Why is GM selling HUMMER?
A: In June 2008, GM announced it was conducting a strategic review of the HUMMER brand. As a result of that review, it was determined that a sale of the HUMMER brand was the best option for both GM and HUMMER.
How long will GM provide transitional support?
A: GM will provide contractual business and manufacturing services to HUMMER for a period of time to be mutually agreed between the parties.
Did you seek government approval for this sale?
A: GM has advised the U.S. Department of Treasury of the proposed transaction. GM and the buyer will seek all the necessary governmental approvals prior to consummation of the sale.
What are the next steps?
A: The next step in the process will be the negotiation and finalization of definitive agreements between the parties detailing the transaction outlined in the MOU. We commit to provide you with regular updates as further information becomes available on the sale and transition process
When will the sale be complete?
A: The sale is expected to close by the end of the third quarter and is subject to customary closing conditions, including receipt of applicable regulatory approvals.
Will current GM/HUMMER employees be forced to go with the new company?
A: In addition to Jim Taylor’s executive staff, select HUMMER team members are being offered the opportunity to continue their support of the HUMMER brand, but no one is being forced to join the new HUMMER company.
Where will HUMMER be based?
A: HUMMER will remain a U.S.-based company with sales in more than 34 different countries. We are currently evaluating various locations around the country for our permanent global headquarters.
Does the purchase agreement include all HUMMER dealers?
A: HUMMER’s dealer network is part of the proposed transaction, but we cannot comment on plans for individual dealerships.
Will you close any dealerships?
A: GM has no plans to close HUMMER dealerships as a result of the MoU.
Will GM provide Sales and Service support?
A: GM and HUMMER are working together to ensure a seamless transition for the customers and dealers.
Will warranty agreements continue to be honored?
A: Customers can rest assured that their HUMMER warranty will be honored.
Where will the vehicles be produced?
A: AM General remains under contract with GM for assembly of the H2 and under the proposed transaction, GM would contract build the H3 and H3T for HUMMER for the North American market through at least 2010. In addition, Shreveport expects to begin building the homologated H3 in right- and left-hand drive for export markets, as well as a new diesel H3 that we expect to begin exporting to overseas markets in early 2010.
Will HUMMER bring back the H1?
A: Our future product development will focus on improving efficiency and performance in our current models with alternative fuel powertrains, 6-speed transmissions and diesel engines. We will also continue to develop new, smaller, more efficient, yet highly capable off-road vehicles. Vehicles like the HX and H3T Concept provide a good direction for the future of the brand.
Will HUMMER continue to sell vehicles overseas?
A: Sales outside the United States represent as much as 30 percent of the current HUMMER business, so the global market remains extremely important to HUMMER.
What models will HUMMER offer in 2010?
A: For the current and upcoming model year, we will continue to sell the 7-passenger bio-powered H2 and the award-winning, highly-capable H3 and H3T midsize vehicles. Stay tuned for additional product announcements.
That’s all for now - stay tuned as more details become available!
Filed under: Hummer News — admin @ 10:53 am
Below you will find a HUMMER Announcement Q & A designed to help customers and dealers sort through the announcement and what it means. Interesting points: HUMMER Headquarters will be based in the United States, and verbiage hints that H1 won’t be brought back - but never say never. Click “more” for the Q & A.
What was announced today?
A: General Motors announced today that it has entered into a memorandum of understanding (MoU) with a potential buyer for HUMMER. This agreement will allow HUMMER to maximize its potential as a premium global off-road brand through capital investments in new innovative off-road vehicles with improved efficiency and alternative fuel powertrains, and diesels.
For GM, it’s an important milestone in the company’s restructuring efforts focused on profitability and long-term sustainability.
This transaction will also secure more than 3,000 jobs directly related to HUMMER in the U.S. in terms of engineering, manufacturing and dealerships, and between 8,000 and 10,000 industry-related jobs overall.
What is a “memorandum of understanding” or MoU?
A: A memorandum of understanding is a non-binding agreement between GM and the buyer which outlines the principal deal points of the proposed transaction.
What will be included in the sale?
A: The brand sale will include the assignment of ownership in HUMMER trademarks, trade names and trade dress; ownership in design and shape of current and future models; assignment of ownership in HUMMER related domain names and advertising tag lines; and a license to HUMMER-related intellectual property.
Will the sale include HUMMER military technology?
A: No. The transaction does not involve any military technology or military vehicles.
How much cash is GM receiving for the HUMMER brand?
A: Financial and other terms of the proposed transaction are not being released at this time.
Who is purchasing the brand?
A: Under terms of the MoU, GM is currently not permitted to release that information. However, regardless of who is investing in the brand, the proposed agreement will enable us to continue the brand’s evolution, while providing the capital for future product investments to secure HUMMER’s position as a responsible, premium off-road vehicle brand.
Why is GM selling HUMMER?
A: In June 2008, GM announced it was conducting a strategic review of the HUMMER brand. As a result of that review, it was determined that a sale of the HUMMER brand was the best option for both GM and HUMMER.
How long will GM provide transitional support?
A: GM will provide contractual business and manufacturing services to HUMMER for a period of time to be mutually agreed between the parties.
Did you seek government approval for this sale?
A: GM has advised the U.S. Department of Treasury of the proposed transaction. GM and the buyer will seek all the necessary governmental approvals prior to consummation of the sale.
What are the next steps?
A: The next step in the process will be the negotiation and finalization of definitive agreements between the parties detailing the transaction outlined in the MOU. We commit to provide you with regular updates as further information becomes available on the sale and transition process
When will the sale be complete?
A: The sale is expected to close by the end of the third quarter and is subject to customary closing conditions, including receipt of applicable regulatory approvals.
Will current GM/HUMMER employees be forced to go with the new company?
A: In addition to Jim Taylor’s executive staff, select HUMMER team members are being offered the opportunity to continue their support of the HUMMER brand, but no one is being forced to join the new HUMMER company.
Where will HUMMER be based?
A: HUMMER will remain a U.S.-based company with sales in more than 34 different countries. We are currently evaluating various locations around the country for our permanent global headquarters.
Does the purchase agreement include all HUMMER dealers?
A: HUMMER’s dealer network is part of the proposed transaction, but we cannot comment on plans for individual dealerships.
Will you close any dealerships?
A: GM has no plans to close HUMMER dealerships as a result of the MoU.
Will GM provide Sales and Service support?
A: GM and HUMMER are working together to ensure a seamless transition for the customers and dealers.
Will warranty agreements continue to be honored?
A: Customers can rest assured that their HUMMER warranty will be honored.
Where will the vehicles be produced?
A: AM General remains under contract with GM for assembly of the H2 and under the proposed transaction, GM would contract build the H3 and H3T for HUMMER for the North American market through at least 2010. In addition, Shreveport expects to begin building the homologated H3 in right- and left-hand drive for export markets, as well as a new diesel H3 that we expect to begin exporting to overseas markets in early 2010.
Will HUMMER bring back the H1?
A: Our future product development will focus on improving efficiency and performance in our current models with alternative fuel powertrains, 6-speed transmissions and diesel engines. We will also continue to develop new, smaller, more efficient, yet highly capable off-road vehicles. Vehicles like the HX and H3T Concept provide a good direction for the future of the brand.
Will HUMMER continue to sell vehicles overseas?
A: Sales outside the United States represent as much as 30 percent of the current HUMMER business, so the global market remains extremely important to HUMMER.
What models will HUMMER offer in 2010?
A: For the current and upcoming model year, we will continue to sell the 7-passenger bio-powered H2 and the award-winning, highly-capable H3 and H3T midsize vehicles. Stay tuned for additional product announcements.
That’s all for now - stay tuned as more details become available!
Re: Sorge um GM?
Hmmm, das sagt alles und nichts.... Also es gibt einen Käufer, aber was der im Endeffekt macht ist offen.
Aber grundsätzlich vermittelt dieses Interview einen positiven Eindruck.
Aber grundsätzlich vermittelt dieses Interview einen positiven Eindruck.
- hummer4all
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- Registriert: 24.04.2007, 14:32
Re: Sorge um GM?
Ist bestimmt eine Nation, bei der die Amis nicht gerne ihren Hummer kaufen würden. Chinesen, Inder oder Russen. Deshalb sagt man lieber erstmal nixachim1000 hat geschrieben:Hmmm, das sagt alles und nichts.... Also es gibt einen Käufer, aber was der im Endeffekt macht ist offen.
Aber grundsätzlich vermittelt dieses Interview einen positiven Eindruck.

Re: Sorge um GM?
hummer4all hat geschrieben:Ist bestimmt eine Nation, bei der die Amis nicht gerne ihren Hummer kaufen würden. Chinesen, Inder oder Russen. Deshalb sagt man lieber erstmal nix
Hummer scheint ja in den USA zu bleiben!hummer4all hat geschrieben:Interesting points: HUMMER Headquarters will be based in the United States